Home / اموزشی / طراحی فروشگاه اینترنتی

طراحی فروشگاه اینترنتی

طراحی سایت فروشگاه اینترنتی

 

امروزه یکی از روش های نوین فروش محصولات استفاده از بازار اینترنت و راه اندازی فروشگاه های اینترنتی است. بسیاری از فروشگاه های اینترنتی انبار فیزیکی ندارند و حتی کالاهای غیر فیزیکی مثل کارت شارژ و … را به فروش می رسانند. به تازگی این گونه سایت ها در ایران مورد توجه زیادی قرارگرفته اند و اکثر مشتریان به خصوص قشر جوان جامعه ترجیح می دهند که به صورت الکترونیک کالای خود را خریداری نمایند.
با توجه به آخرین گزارش اقتصادی شبکه الکترونیکی پرداخت کارت ( شاپرک ) در سال 1395، بیشترین رشد تراکنش مربوط به ابزارهای پذیرش اینترنتی با 39.09 درصد افزایش است. این رقم تا مهر ماه سال 1395 ، 86/513 هزار میلیارد ریال بود. این آمار نشان از افزایش میزان استفاده از پرداخت الکترونیک در کشور به جای پول فیزیکی دارد و بیان کننده این مطلب است که متقاضیان خرید از طریق سایت های فروشگاهی روز به روز در حال افزایش است. همین موضوع باعث شده است تا صاحبان کسب و کار و حتی افراد واسطه گر به فکر طراحی سایت فروشگاهی باشند.

چگونه یک فروشگاه اینترنتی موفق داشته باشید؟

شاید خود شما یک بار در زمینه طراحی سایت فروشگاهی تجربه ناموفقی داشته اید و یا حتی اکنون که در ابتدای راه هستید از ناموفق شدن کار و اتلاف وقت و هزینه نگران هستید. مسلما شما نیز باید به این نتیجه رسیده باشید که تنها طراحی سایت فروشگاهی برای رسیدن به این هدف بزرگ کافی نخواهد بود و برای رسیدن به این موفقیت باید المان های زیادی در کنار یکدیگر چیده شود.

 

 

طراحی سایت فروشگاه اینترنتی | طراحی سایت دیجی طراحان
اولین قدم، طراحی سایتی خواهد بود که امکاناتی کامل در زمینه فعالیت شما را داشته باشد. شاید داشتن تمامی امکاناتی که یک شرکت طراحی به شما معرفی می کند مناسب برای کسب و کار شما نباشد اما باید هرآنچه برای مخاطب شما مورد نیاز است را شناسایی و در فروشگاه خود داشته باشید. برای مثال اگر شما در فکر طراحی سایتی برای پوشاک هستید باید بدانید این سایت بدون درنظر گرفتن حق انتخاب مشتری در زمینه رنگ، سایز و نوع محصول بی نتیجه خواهد بود و مشتری را در انتخاب محصول گنگ و شاید محدود می کند.
گام دوم، رعایت اصول استاندارد طراحی سایت می باشد. این اصول ابتدا برای هرچه کاربردی تر بودن و سهولت استفاده تمام اقشار از سایت و در درجه بعد برای استانداردسازی برای موتورهای جستجو گر باید انجام پذیرد. زیرا بعد از طراحی سایت حتما نیاز به بالاتر بودن در صفحات جستجو نسبت به سایر رقبا را پیدا خواهید کرد. اگر شما یک فروشگاه حرفه ای با تمام امکانات لازم هم داشته باشید ولی نتوانید این امکانات را به مخاطبین معرفی کنید مسلما موفق نخواهید بود.
گام آخر و مهم تر از یک طراحی سایت، استراتژی برای معرفی مزایای فروشگاه اینترنتی طراحی شده و شناساندن آن به کاربران می باشد. این راه از طریق بازاریابی اینترنتی (دیجیتال مارکتینگ) قابل انجام خواهد بود. برای بازاریابی اینترنتی حتما برنامه ریزی داشته باشید و از تجربه و دانش نیروهای متخصص در این زمینه بهره مند شوید.

دیجی طراحان چگونه به این نیازها پاسخ داده است؟

شرکت دیجی طراحان در تمامی این مراحل شما را یاری می کند. اولویت ما توسعه کسب و کار و افزایش فروش مشتریانمان است. در این راستا قبل از هر اقدامی برای طراحی سایت ابتدا جلسه ای مشاوره ای و به صورت رایگان با مشتریان برگزار می گردد تا نیازهای آنها به صورت کامل بررسی گردد و در واقع قبل از اجرایی شدن، سایت تحلیل شود. در نهایت، به امکاناتی در سایت خواهیم رسید که مختص مشتری بوده تا بتواند نیازهای مخاطب خود را پاسخگو باشد. بعد از آن با طراحی گرافیکی کاملا اختصاصی این امکانات را روی وب سایت پیاده خواهیم کرد.
اما کار به اینجا ختم نخواهد شد. شرکت دیجی طراحان که یکی از متخصص ترین شرکت ها در زمینه سئو می باشد، کلیه سایت های خود را مطبق با آخرین استانداردهای گوگل طراحی و اجرا می نماید تا مشتری بتواند بعد از طراحی سایت از رقبای خود پیشی بگیرد.
یکی از مشکلاتی که مشتریان بعد از طراحی وب سایت با آن مواجه میشوند، پشتیبانی ضعیف یک شرکت طراحی سایت است. به همین خاطر دیجی طراحان خدمات پشتیبانی را یکسال به صورت رایگان در اختیار مشتریان قرار می دهد تا بتوانند از امکانات موجود در سایت بهترین استفاده را برده و در صورت بروز هرگونه ایراد در اولین فرصت آن را برطرف نمایند. بعد از این یک سال نیز مجدد به صورت سالیانه پشتیبانی با درخواست مشتری قابل تمدید خواهد بود.
و در نهایت طراحی اپلیکیشن برای سایت، سئو کردن سایت مطابق کلمات کلیدی موردنظر و پاگذاشتن به عرصه بازاریابی اینترنتی ازجمله نیازهایی است که بعد از طراحی یک سایت موفق فروشگاهی احساس می شود و شرکت دیجی طراحان این افتخار را دارد که در تمامی این زمینه ها با مشتری همگام باشد.

طراحی سایت فروشگاهی

تمام ابعاد و فرآیند بازار را که بتوان با اینترنت و تکنولوژی web انجام داد، تجارت الکترونیکی می گویند بطور کلی واژه تجارت الکترونیک اشاره به معاملات الکترونیکی می نماید که از طریق شبکه های ارتباطی انجام می پذیرد. ابتدا، خریدار یا مصرف کننده به جستجوی یک مغازه مجازی از طریق اینترنت می پردازد و کالای را از طریق web یا پست الکترونیکی سفارش می دهد. نهایتاً کالا را تحویل می گیرد.تجارت الکترونیکی یعنی انجام مبادلات تجاری در قالب الکترونیکی.
تجارت الکترونیک، انجام کلیه فعالیت های تجاری با استفاده از شبکه های ارتباطی کامپیوتری، بویژه اینترنت است. تجارت الکترونیک به نوعی تجارت بودن کاغذ است. بوسیله تجارت الکترونیک، تبادل اطلاعات خرید و فروش و اطلاعات لازم برای حمل و نقل کالاها با زحمت کمتر و تبادلات بانک با شتاب بیشتر انجام خواهد شد. شرکت ها برای ارتباط با یکدیگر، محدودیت های فعلی را نخواهند داشت و ارتباط آنها با یکدیگر ساده تر و سریع تر صورت می گیرد. ارتباط فروشندگان با مشتریان می تواند به صورت یک به یک با هر مشتری باشد البته با هزینه بسیار کمتر از تجارت سنتی.

فروشگاه اینترنتی چیست ؟

فروشگاه اینترنتی شامل وب سایتی است که امکان نمایش محصولات به همراه ویژگی های آنها را فراهم می کند این وب سایت با امکاناتی که دارد می تواند محصول یا خدمتی که از طرف فروشنده تولید می شود را به کاربران مختلف معرفی کند ،ویژگی ها و مشخصات آن را نمایش دهد و امکان سفارش و نهایتا خرید از طرف کاربر را فراهم کند.
مزایای خرید اینترنتی:

• از مهمترین مزایای خرید از فروشگاه اینترنتی در دسترس بودن محصولات موردنظر با تنوع گسترده می باشد .
• به دست آوردن تمامی ویژگی ها و مشخصات محصول اعم از اطلاعات کلی و جزئی.
• کاهش رفت و آمد و هزینه های مرتبط با آن.
• قدرت انتخاب و تصمیم گیری بر اساس تمامی ویژگی های مطرح شده هر محصول.

مزایای فروش اینترنتی:

مزیت های راه اندازی فروشگاه اینترنتی برای فروشندگان شامل موارد زیر است:
• تهیه و تنظیم بانک اطلاعاتی کامل و مفید از محصولات
• به دست آوردن نظرات خریداران محصول و به طبع آن گسترش اطلاعات درباره سلایق طرفداران محصول
• برقراری ارتباط با مشتریان و در پی آن اطلاع رسانی و تبلیغات بیشتر به آنها
• ارائه خدمات بهتر و مفیدتر

طراحی سایت فروشگاه | طراحی سایت دیجی طراحان
طراحی فروشگاه اینترنتی

برخی امکانات دیگر که توسط دیجی طراحان ارائه می شود، به اختصار به شرح زیر است :
در طراحی فروشگاه اینترنتی معمولا امکانات زیر ارائه شوند :
سیستم مدیریت سایت همراه با سطوح کاربری مختلف با کاربری بسیار ساده
طراحی مراحل سبد خرید اینترنتی به ساده ترین شکل ممکن برای کاربران
استفاده از CTA برای افزایش فروش
در نظر گرفتن نکات تجربه کاربری توسط کارشناسان دیجی طراحان
بهینه سازی نرخ تبدیل
طراحی خاص و کاربر پسند
قابلیت تبادل نظر درباره محصولات
قرار دادن تصویر مختلف یا ویدئو برای محصول
مقایسه محصولات
جدول مشخصات فنی محصولات
سفارش محصول در زمان کوتاه
ایجاد سبد خرید برای محصولات همراه با کد تخفیف
بازاریابی هدفمند و اطلاع رسانی ها از طریق ایمیل
دریافت پیشنهاد و انتقادات از طرف مشتری
امکان اتصال به درگاه های پرداخت اینترنتی
امنیت و سرعت لود بالا
مدیریت محصولات ،کاربران ،سفارشات ،برندها ،مقالات و اخبار به صورت مجزا
مدیریت سفارشات ،نحوه پرداخت ، نحوه ارسال کالا
جستجوی پیشرفته
گروه بندی محصولات
مدیریت برندها
طراحی سایت به صورت اختصاصی (عدم استفاده از اسکریپت های آماده)
طراحی فروشگاه اینترنتی به صورت بهینه سازی شده برای گوگل و رعایت اصول سئو در طراحی
طراحی واکنشگرا (یا ریسپانسیو)
ایجاد باشگاه مشتریان
استفاده از روش های بازی سازی جهت ایجاد جذابیت در فروشگاه
و بسیاری امکانات حرفه ای دیگر که در فروشگاه اینترنتی دیجی طراحان موجود است
امروزه برای بازاریابی محصولات از روش هایی مثل Afilliate هم استفاده می شود که باعث افزایش فروش وب سایت شما خواهد شد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد و راه اندازی فروشگاه الکترونیک و طراحی سایت فروشگاهی با کارشناسان دیجی طراحان تماس بگیرید تا بر اساس نیازها و خواسته های شما بهترین پیشنهاد را در زمینه طراحی سایت فروشگاه اینترنتی به شما ارائه دهیم.

Check Also

سامسونگ و ال‌جی گوشی‌های جدیدی در CES 2018 معرفی خواهند کرد

در نمایشگاه CES 2018، میان‌رده‌های جدید سامسونگ و ال‌جی به صورت رسمی معرفی خواهند شد. …